A projekt leírása 2020-2023





Erasmus+ KA2
Die Welt der Religionen / The world of religions / Vallások világa
Munkanyelv: német
Résztvevő országok: Magyarország, Bulgária (koordinátor), Németország, Törökország
A program kezdete: 2020.11.01
Befejezés: 2023.10.31.
A projekt kódja: 2020-1-BG01-KA229- 079114_2
Partneriskolák:
- G35 SEU "Dobri Voinikov" (Szófia - Bulgária) - honlap / map
- Tulay Basaran Anadolu Lisesi (Samsun - Törökország) - honlap / map
- Berufsbildende Schule Vulkaneifel (Gerolstein - Németország) - honlap / map
A projekt leírása
A projekt segítségével lehetővé tesszük diákjaink számára, hogy a személyes találkozások és vendéglátás alkalmával leküzdjék előítéleteiket, félreértéseiket. Mi a hasonló, mi a különböző közöttünk? Ezzel a kérdéssel célozzuk meg a régiók közötti különbségeket és hasonlóságokat. A tanulók különböző produktumokat hoznak létre, melyek segítségével egymáshoz közelebb hozzák a partneriskolák fiataljainak világát és összehasonlítják azokat. Az idegenek megértése különböző nézőpontokból csak a más nemzetekkel történő közvetlen, interkulturális kapcsolatból kel életre.
A projekt céljai:
- a nyelvi és interkulturális kompetenciák megerősítése
- empátia a más vallások iránt
- mélyre nyúló gyakorlati betekintés más vallásokba
- tapasztalatcsere
- kapcsolat európai kortársakkal az eTwinning felületen keresztül
- személyes kompetenciák megerősítése, a tudat fejlesztése
- hozzájárulás a békés együttéléshez
- a tanárok interkulturális kompetenciájának erősítése
- a tanárok módszertani és didaktikai továbbképzése
A két éves projekt során, melyben iskolánként 15 diák vesz részt, négy találkozót szándékozunk lebonyolítani, valamint egy tanári találkozót. Együtt dolgozunk szervezetekkel is, mint pl. zsinagóga, templom, múzeumok, mecset. Digitális platformokat használunk a közös munkához. A projektben résztvevők elkészítenek egy fotóalbumot, egy szakácskönyvet, videókat és interjúkat, projektnaplót vezetnek és létrehoznak egy közös naptárt vallási ünnepekkel.
A projektben résztvevő tanárok készítenek egy „jó gyakorlat kézikönyvet”, tapasztalataikat és eredményeiket megosztják regionális szinten is. A projekt témáit feldolgozzák a tanórákon, beépítik a tanmenetbe.