Nyeste Zsolt

Project-Based Learning (PBL): Make Students’ Learning Real and Effective!

   

“A projektet az Európai Bizottság támogatta. A honlapon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.”
2023-1-HU01-KA121-SCH-000137839

      

Kurzusszervező: 

Europass Teacher Academy

   

Helye, ideje: Valencia

2024. július 15-20.

   

BESZÁMOLÓ

Hol voltam, és miért (milyen motiváció vezérelt)?

2024. július 15-20. között iskolánk Erasmus pályázatának keretében egy módszertani kurzuson vettem részt Valenciában, Spanyolországban. Óráimon fontosnak tartom az új módszerekkel való kísérletezést, hogy kellemesebben teljen a tanulással töltött idő és a diákok is motiváltabban álljanak a tanuláshoz, ezért is esett a választásom egy PBL (project-based learning) kurzusra.

  

A kurzusról

A kurzus témája a projektalapú oktatás volt, ahol egy közösen megtervezett és megvalósított projekt keretein belül lehetőségünk volt a gyakorlatot is kipróbálni, nem csupán az elméleti részét ismertük meg. Emellett lehetőség volt különféle hasznos IKT-alkalmazásokat is kipróbálni, amelyek színesíthetik a tanárok eszköztárát.
A kurzuson résztvevő többi kollégával egy vezetett városnézésen és egy közös “kincskeresésen” is részt vehettünk. Behatóan megismertük a valenciai kultúrát, a tartományi oktatási rendszert.

   

  
Ha hazajöttem, hogyan fogom hasznosítani az iskolámban?

Bízom benne, hogy a tanultakat a következő évben alkalmazni is tudom majd az óráimon, valamint a kurzuson megismert kollégákkal további együttműködéseken keresztül is tudni fogom tartani a kapcsolatot.

       

Délutáni programok, EU-s alapelvek 

Az egyik, iskola által szervezett kulturális programon és a szabad délutánjaimon megismerhettem a város gazdag történelmét, a sajátságos valenciai identitást, valamint a helyi kultúra részeként a gasztronómiába is belekóstolhattam. Spanyolország élen jár a nyitottság és tolerancia képviseletében: számon helyi kisebbség, például a bevándorlók, helyi termelők, szexuális kisebbségek, szociálisan rászorulók képviseletét ellátó és integrálásának megkönnyítését segítő szervezettel találkozhattam a városban. Emellett a környezetvédelmi intézkedéseket (okos közlekedés, valóban betartott szelektív hulladékgyűjtés, ivóvizes kutak) és a digitalizáció forradalmát is tanulmányozhattam (utazás, múzeumok, online térképek).

      

Rövid konklúzió,  ajánlás, jövőbeli terv

Mielőbb szeretném a tanultakat a gyakorlatba átültetni, és a tanév során egy vagy több csoportnál alkalmazni egy kreatív projekt során, ahol a diákoknak is nagyobb beleszólása lesz a folyamatba, mint az eddigi projekteknél.