Szabó Miklós

English Language Course     

“A projektet az Európai Bizottság támogatta. A honlapon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.”
Project code: 2023-1-HU01-KA121-VET-000137907

      

Kurzusszervező: 

Europass Teacher Academy

        

Helye, ideje: Firenze (Olaszország)

2024. június 24-29.

   

BESZÁMOLÓ

  

Hol voltam, és miért (milyen motiváció vezérelt)?

Iskolánk kiemelt céljai között szerepel az „Oktatók idegen nyelvi kompetenciáinak erősítése”, ezt a célt szem előtt tartva szerettem volna felfrissíteni kissé megkopott, 25 éves nyelvtudásomat. Idén nyáron, ezért az olaszországi Firenzében, középfokú angol nyelvtanfolyamon vettem részt az Erasmus+ program keretében, amely egy életre szóló élményt és rengeteg új ismeretet hozott számomra. 

     

A kurzusról

A kurzus során végig nagyon jó hangulat uralkodott az órákon, köszönhetően a precízen előkészített és megszervezett „órarendnek”, valamint Robynak, az empatikus brazil származású tanár-trénernek. Ő kivételesen jól értett ahhoz, hogyan motiváljon minket, és mindig türelemmel, megértéssel fordult hozzánk. Egy igazi baráti közösség részesei lehettünk, ahol mindenki hozzájárulhatott a közös tanulási folyamat eredményességéhez, sikeréhez. Csoportunkat lengyel, finn, francia és magyar tanárok alkották, ami különleges nemzetközi dinamikát adott a tanfolyamnak. Ez a sokszínűség gazdagította a beszélgetéseinket és lehetőséget adott arra, hogy a különböző kultúrák nézőpontjait is megismerjük. A digitális eszközhasználat jelentős szerepet játszott az órákon: modern technológiákat, pl. a ChatGPT alkalmazást vettünk igénybe az angol szavak tanulásához és gyakorlásához. Az órák során  igen változatos és érdekes témákat dolgoztunk fel, többek között szóba került a carbonara spagetti receptje, a gelato és az ice cream közötti különbség, az olasz kávékultúra, Salvatore Ferragamo luxusmárkájának története, valamint Medici Katalin parfümje is. Ezek a témák nemcsak az angol nyelvi készségeimet fejlesztették, hanem betekintést nyújtottak a változatos olasz kultúrába és történelembe is. A sokszínű témafeldolgozás a nyelvtanulást igazán élvezetes és érdekes élménnyé tette, ami nagyban növelte a nyelvtanulási iránti motivációmat.

   

Ha hazajöttem, hogyan fogom hasznosítani az iskolámban?

Az angol nyelvű közgazdasági szakirodalom tanulmányozásához, a digitális platformokon elérhető  közgazdasági játékok, applikációk megismeréséhez ma már elengedhetetlen a megfelelő szintű nyelvtudás. A kurzus során megszerzett, modern ismereteket remélhetőleg mind a szakmai munkámban, mind a magánéletemben egyaránt hasznosítani fogom tudni

    

Délutáni programok, EU-s alapelvek

A délutáni szabadidőmet Firenze városának felfedezésére szántam, ahol megcsodáltam annak lenyűgöző nevezetességeit. Ellátogattam a híres Duomóhoz, ahol a varázslatos építészeti megoldások és a fantasztikus kilátás felejthetetlen élményt nyújtottak számomra. A Ponte Vecchio híd és az Uffizi Képtár szintén kihagyhatatlan látnivalók voltak, ahol a művészet és a történelem szinte kézzelfoghatóan voltak jelen. A Boboli-kertben tett sétám során pedig a természet és a művészet harmóniáját élvezhettem. Emellett megnéztem a Pitti Palotát is, ahol a reneszánsz művészet és építészet remekeiben gyönyörködhettem. A toszkán régióban alkalmazott befogadási, kulturális sokszínűségi stratégia részeként utazhattam kerekesszékesek számára akadálymentesített, alacsonypadlós autóbusszal, megnézhettem a Firenze központjában található muszlim mecsetet is. A demokratikus életben való részvételre és a polgári szerepvállalásra ösztönző jó gyakorlat, hogy az olasz diákok a kötelező iskolai szakmai gyakorlatuk részeként választhatják a Misericordia-t, amely egyfajta önkéntességnek fogható fel. Az Arno folyó mentén, (nemcsak a Tour de France startja miatt) rengeteg kerékpárost láttam, akik aktív részesei Firenze fenntartható közlekedésének.

   

Rövid konklúzió,  ajánlás, jövőbeli terv

Az itt szerzett tapasztalatok nemcsak a nyelvi kompetenciáimban hoztak fejlődést, hanem szélesítették a látókörömet is. A digitális eszközhasználat különösen hasznos volt a szókincs fejlesztésében és az interaktív tanulási módszerek alkalmazásában, amelyek révén a tananyag könnyebben elsajátíthatóvá vált. Új kollegiális és iskolai kapcsolatokra tehettem szert, melyek révén már job shadowing-ra történő meghívásokat is kaptam Lengyelországba és Finnországba. Ezek az új kapcsolatok és tapasztalatok nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy még hatékonyabban és kreatívabban tudjam végezni a tanári munkámat a jövőben.