Hadusfalvy Linda
Flipped Classroom
“A projektet az Európai Bizottság támogatta. A honlapon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.”
Project code: 2022-1-HU01-KA121-VET-000062327
Kurzusszervező:
ANATOLIA EDUCATION
Helye, ideje: Párizs (Franciaország)
2023. július 10-14.
BESZÁMOLÓ
Egy inspiráló hetet töltöttem el Párizsban egy kurzuson, melynek témája a Flipped Classroom volt. A mobilitás kiválóan kiegészítette pedagógiai ismereteimet és megnyitotta szememet az oktatás új lehetőségei előtt. Tanári munkám során mindig keresem az új módszereket és eszközöket, amelyekkel hatékonyabban taníthatom diákjaimat. A Flipped Classroom lehetőséget ad arra, hogy a diákok önállóan tanuljanak, és az osztályidőt interaktívabbá, kreatívabbá és hatékonyabbá tegyük. Párizst pedig azért választottam, mert ez a város a művészet és a kultúra központja, és úgy gondoltam, hogy a kurzus itt még inspirálóbb lesz.
Az ötnapos kurzuson Európa több országából ismerhettem meg hasonló érdeklődési körű kollégákat: Görögországból, Szlovákiából, Ciprusról, Romániából és Csehországból érkeztek "osztálytársaim". Megismertük a hagyományos és fordított osztályterem különbségeit, azonosítottuk a módszer előnyeit és hátrányait, valamint kipróbáltunk eszközöket, amelyek segítenek hatékonyan megfordítani az osztálytermet. Ismét rávilágítottunk arra, hogy a diákok bevonása a tanulási folyamatba kulcsfontosságú, és sok kreatív módszert ismerhettem meg ennek elérése érdekében.
A kurzus során szerzett ismereteket és gyakorlatokat számos módon tudom majd hasznosítani az iskolámban. Elsődlegesen a saját tanóráimba fogom beleépíteni a módszert, hogy a diákjaim még inkább kreatívakká és kritikus gondolkodókká váljanak, valamint felelősséget érezzenek saját tanulmányi előremenetelük iránt. Továbbá különféle disszeminációs módokon osztom meg az elsajátított tudást a kollégáimmal intézményen belül és kívül egyaránt.
Délutánonként lehetőségem volt felfedezni a várost. Számos ikonikus és kulturálisan fontos látványosságot néztem meg: Pantheon, Notre-Dame, Eiffel-torony, Louvre, Sainte-Chapelle, Sacre-Coeur. Ezek közül több helyszínt biciklivel közelítettem meg; a Sacre-Coeurt övező művésznegyedet pedig a kurzuson résztvevő kollégáimmal fedeztük fel egy amolyan csapatépítő-kapcsolatteremtő program keretén belül.
A Flipped Classroom módszer valódi áttörést hozhat az oktatásban. Ezzel a módszerrel a diákok aktívabb szereplőkké válnak a tanulási folyamatban, és nagyobb felelősséget vállalnak saját tanulásukért. Emellett az osztályteremben több idő marad a problémamegoldásra és a mélyebb megértésre. Összességében, ez a mobilitás gazdagította tudásomat és új lehetőségeket nyitott az oktatás terén. Bátorítok minden pedagógust, hogy ismerkedjen meg ezzel a megközelítéssel, mert hiszem, hogy segíthetünk diákjainknak még sikeresebbek lenni a jövőben.