Nyeste Zsolt

Gamification and active methodologies in education

   

“A projektet az Európai Bizottság támogatta. A honlapon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.”
2021-1-HU01-KA121-VET-000009491

     

Kurzusszervező:
PMSE

  

Helye, ideje:

2022.07.10. - 2022. 07.16. Alicante (Spanyolország)

    

"2022 júliusában  a PMS Erasmus Plus (PMSE+)  Gamification című kurzusán vettem részt Alicantéban, Spanyolországban. Egy viszonylag fiatal intézményről van szó, a tanárok nagyon alaposak és lelkesek, és mindent elkövettek, hogy a továbbképzés mellett közös kulturális programok szervezésével is segítsék a különféle országokból érkezett tanárok közti együttműködést, kapcsolatépítést. Már első nap egy szabadtéri szabadulószoba keretein belül csapatosan felfedezhettük a várost, rejtvényeket megoldva, de volt vezetett városnézés, illetve a közeli Tabarca szigetét is megnézhettük egy hajós túrán. Külön öröm volt, hogy a tanfolyamon kívüli mindennapi életben gyakorlatban is alkalmazhattam a kezdő spanyoltudásomat, a kurzus keretein belül pedig az angol volt a munkanyelv.

   

Maga a tanfolyam pedig nagyszerű volt. Első napon bemutathattuk egymásnak a küldő intézményeinket, és örömmel láttam, hogy mennyire sokan nyitottak a kölcsönös együttműködésre. Második naptól kezdve pedig oktatónkkal, Noemi-vel nekiláttunk a gamifikáció elméletének és gyakorlatának megismerésének. Noemi általános iskolában tanít angolt, és gyakorlatban is alkalmazza a módszert, amivel megismertetett minket, ezért rengeteg gyakorlati alkalmazási példát is mondott, és bármilyen kapcsolódó kérdésnél rögtön voltak kész ötletei, illetve a csapat igényeihez idomulva több izgalmas játékot is kipróbálhattunk a VR-szemüvegektől kezdve az augmented realitiy-n át a szabadulószobák megtervezéséig. Noemi fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy a gamifikációhoz nem kell feltétlen IKT-eszközöket alkalmaznunk, de azért rengeteg hasznos applikációt és programot is megismertünk a VR használatához, videovágáshoz, prezentációkészítéshez (pl a gamifikált óra anyagainak rendszerezéséhez), és számos eszközt megmutatott, amelyeket órán használva érdekesebbé tehetjük a tanulást (pl. kártyák, játékok).

 

A négy napnyi anyag nagyon sűrű volt, de a végére úgy éreztem, tényleg rengeteg mindent mélységében megismerhettem, és már rögtön azon kezdtem el gondolkodni, szeptembertől melyik órán, melyik csoporttal mit lehetne csinálni!"