Adamik Erika
“A projektet az Európai Bizottság támogatta. A honlapon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.”
Tanfolyam neve:
Student-centered classroom
Kurzusszervező:
Europass Firenze
Helye, ideje:
Firenze (Olaszország) 2019. 09. 23. - 2019. 09. 28.
Disszemináció:
Tananyagok ide kattintva elérhetőek
BESZÁMOLÓ
Idén első alkalommal vettem részt Erasmus KA1-es projektben. Firenzére kulturális gazdagsága és az EUROPASS Teacher Academy képzési központ jó hírneve miatt esett a választásom. A választásnak szerencsésnek bizonyult: a város ugyanis kifogyhatatlan látnivalóival minden napra tartogatott valami felfedezni valót, az iskola pedig azért, mert érdekes és jól szervezett kurzusán színes nemzetközi csapat jött össze.
A kurzusom témája a Classroom management témakörébe illeszkedő Tanulóközpontú osztályterem módszertana volt. Ennek keretében olyan elméleti és módszertani ismeretekkel gazdagodtam, amelyek a napi munkám során segítenek a diákjaim tanulási folyamatát támogatni.
Szó volt az összetett intelligencia elméletről, a fordított osztályterem megvalósításának elméleti és gyakorlati elemeiről, az önálló tanulás segítéséről, motivációról, értékelésről és a tanulói önértékelés szerepéről. Több hasznos applikációt és tanulást segítő szoftvert ismertünk meg és próbáltunk ki, de volt drámapedagógiai gyakorlat is és tanulói magatartásokat, tanórai eseteket is modelleztünk.
A csoportomban volt francia, német, bolgár, észt, szlovák és lett kolléga is. A velük folytatott beszélgetések szintén nagyon érdekesek voltak, mert a sok új információ mellett, amit a különböző országok oktatási rendszereiről megtudtunk, kiderült, hogy az iskolai élet mindenhol legalább annyi hasonlóságot mutat, mint amennyire különböző. Számomra mindenképpen pozitív tapasztalat volt ez az Erasmus KA1-es projekt. Mindenkit bátorítok, hogy vegyen részt hasonlóban, mert gazdagítja emberi kapcsolatainkat és szakmai palettánkat egyaránt.