Két tanítási nyelvű angol tagozat




0+5 évfolyamos - nyelvi előkészítő év nélkül
kód: 0001
1+5 évfolyamos - nyelvi előkészítő évvel (okleveles technikusi végzettség)
kód: 0002
Tanterv: a magyar-angol két tanítási nyelvű iskolai oktatás irányelve alapján.
Az első idegen nyelv az angol nyelv, a második idegen nyelv a német nyelv vagy a francia nyelv.
Különbség a 0001-as és a 0002-es tagozat között:
- a 0001-es tagozatot azoknak ajánljuk csak, akik már angol nyelvi tudással rendelkeznek, nekik lesz angolul is szóbeli fevételi
- a 0002-as tagozatra bárki jelentkezhet: olyan is, aki tud angolul, olyan is, aki nem, nekik csak magyarul lesz szóbeli felvételi
A két tanítási nyelvű angol nyelvoktatás az idegen nyelvi képzés kiemelten kezelt, speciális területe, ahol az angol nyelv tanulása és az angolul történő tanulás egyidejűleg történik.
Ennek a képzési formának a legfőbb célja az, hogy az általános iskolában a nyelvtanulással kapcsolatban kialakult pozitív attitűdöt megerősítse, biztosítsa az angol minél magasabb szintű elsajátítását, és megalapozza a további nyelvek sikeres tanulását.
A két tanítási nyelvű képzésben részt vevő tanulók több szakmai tantárgyat célnyelven sajátítanak (gazdasági és jogi alapismeretek illetve pénzügyi ismeretek) el, és az általános képzésben részesülő tanulóknál lényegesen több autentikus hangzó és írott szöveget dolgoznak fel. A tanulók az intenzíven fejlődő nyelvtudásuknak köszönhetően egyre összetettebb tartalmú és magasabb nyelvi szintű autentikus anyagokat ismernek meg, ami a célnyelv használatát élményszerűvé teszi.
A célnyelvű kommunikáció során meghatározó jelentőségű a nyelvekkel, a nyelvtanulással, az idegen nyelveket beszélő emberekkel és a más kultúrákkal kapcsolatos pozitív attitűd, ami magában foglalja a kulturális sokféleség tiszteletben tartását és a nyelvek, valamint a kultúrák közötti kommunikáció iránti nyitottságot. Így angol nyelven folytatott diákcsere-kapcsolatunk van:
A két tanítási nyelvű oktatásban az anyanyelvi lektornak nagy szerepe van a kommunikációs készség fejlesztésében, munkája révén a tanulók nyelvhasználata természetessé válik, gyakorlatot szereznek az anyanyelvi beszélő megértésében. Az anyanyelvi lektor másik feladata a kultúraközvetítés és az interkulturális kompetencia fejlesztése.