Trautmann Szilvia
Intensive English intermediate course. Improving your level from B1 to B2
“A projektet az Európai Bizottság támogatta. A honlapon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.”
Project code: 2022-1-HU01-KA121-VET-000062327
Kurzusszervező:
PMS Erasmus+
Helye, ideje: Reykjavik-Iceland
2023. július 23-29.
BESZÁMOLÓ
Az idén nyáron az Erasmus program keretében Izlandon, Reykjavikban vettem részt egy hét napos intenzív angol nyelvtanfolyamon. Erasmus céljaink között szerepel, az oktatók idegennyelvi kompetenciáinak fejlesztése a tanórákra való felkészülés és az idegennyelvű szakirodalomban való eligazodás érdekében, így néhány éve elkezdtem angolul tanulni.
Ez a tanfolyam jól kiegészítette a tavaly nyári máltai tanfolyamot. Míg ott főleg a kommunikációs készségeinkre fektették a hangsúlyt, itt elsősorban a helyes nyelvhasználat, a kiejtés javítása és a választékos – a nyelvvizsgákon is elvárt szóhasználat került előtérbe.
A tanfolyam kiválasztásakor az angol nyelv mellett a helyszín is fontos szempont volt, így egy különleges történelmű és földrajzú országgal is megismerkedhettem. Bár Izland nem tagja az Európai Uniónak, de az EGT tagjaként. A tanfolyam kiválasztásakor fontos szempont volt, hogy ennél a képző intézménynél már több kollégám vett részt kurzusokon, mindig elégedetten, új ismeretekkel, tudással tértek haza - ez most is így volt.
Az első napon Einar előadásán Izlanddal és Reykjavikkal ismerkedtünk meg. Megtudtuk, hogy az ország területének csak 1%-a művelt, hogy több birka mint ember él a szigeten, a 130 vulkán mellett, 296 „nevesített” gleccser és 10.000+++ vízesés van az országban. Megtudtuk mit jelentenek a vezetéknevek, illetve hogy olyan népességnyilvántartás van a szigeten, hogy egy hivatalos weboldalon bárki megadhatja a nevét és a születési adatait és több generációs családfát kap.
Megtudtuk, hogy izlandiak fedezték fel Amerikát és egy izlandi vulkán felelős a francia forradalom kirobbanásáért is. A délután további részében az Erasmus+ prioritásaival és a partnerkeresés és találás fontosságáról hallottunk előadást, illetve megadtuk adatainkat egy az ott lévő 11 kurzus minden résztvevője által hozzáférhető adatbázisba.
A következő napon kezdődtek a kurzusok. Az első délelőtt mindenki bemutatta országát, városát és iskoláját, kiemelve az Erasmus+ tapasztalatait, illetve, hogy milyen programokra, mobilitásokra nyitott, akár fogadó, akár utazó félként. Az én csoportomban lengyel, spanyol, portugál és francia kollégák voltak, és eddigi utazásaim során először tengeren túlról, ReUnión szigetéről is érkezett 3 kolléga.
Tanárunk Jessica Olaszországból érkezett, de brit-amerikai szülők gyermekeként, szinte minden szóhasználati, kiejtési kérdésünkre tudta a választ. A változatos feladatok részben a vikingek és izland köré épültek, így nemcsak az angol tudásunkat, de kulturális történelmi ismereteinket is fejlesztette.
A kurzus elvégzése után a tanórákra való készülés, az angol nyelvű didaktikai és szakirodalom használata mellett projektkoordinátorként a mobilitások szervezésekor, új kapcsolatok kiépítésekor, illetve későbbi angol nyelvű mobilitásokban való részvételkor fogom kamatoztatni a tudásomat. Mindennap ötleteket kaptunk az ebédszünet eltöltésére, így könnyen fedeztük fel a környékbeli éttermekben az izlandi konyhát.
A kurzus után délutánonként – itt a nap csak éjfélkor megy le, így akár ete 10-11-ig – szervezett programokon ismerkedtünk meg Izland és Reykjavik nevezetességeivel. Voltunk városi sétán, buszos kiránduláson az arany háromszögben, gyalogtúrán egy két éve kitört vulkánon és pihentető fürdésen a kék lagúnában. Izlandi kalandunkat egy egész napos kirándulással zártuk a déli part mentén, ahol a csodás látnivalók mellett izlandi származású idegenvezetőnk az izlandi emberek mindennapjairól, a vulkánkitörésekről, a tektonikus lemezekről és az izlandi oktatási rendszerről is mesélt.
Sokat hallottunk az izlandiak természetszeretetéről, a mindennapi életüket meghatározó különleges éghajlati és domborzati viszonyokról, a szemeteléshez való sajátos hozzáállásukról. Utazásaink során több helyen is megfigyelhettük a geotermikus energia kinyerésének, szállításának és felhasználásának módjait.
Idén sokadik alkalommal vehettem részt az Erasmus program keretében nyári tanári továbbképzésen. Minden alkalommal szép élményekkel, hasznos tudással érkeztem haza, ez most is így volt.