Szentpétervári diákcsere

Az immár 9. évébe lépett szentpétervári partnerkapcsolatunk keretében szeptember 10-től 17-ig egy minden eddiginél népesebb, 18 fős hunfalvys diákcsoport látogatott Észak Velencéjébe.

FOTÓGALÉRIA

Az utazás egyaránt nagy élmény volt azoknak, akik először jártak a Nagy Péter cár által alapított Néva-parti metropoliszban és azoknak, akik visszatérő vendégek voltak. A város ugyanis nagyon gyors ütemben fejlődik és szépül.

Vendéglátóink, a 27-es számú iskola tanárai és diákjai megismertették csoportunkkal a város nevezetességeit: a Péter-Pál erődöt, ahonnan minden délben ágyúlövés jelzi a pontos időt, at Ermitázst, a világ egyik leggazdagabb művészeti gyűjteményét, az elegáns Nyevszkij sugárutat, szebbnél szebb palotákat, parkokat és templomokat. Jártunk a történelmi jelentőségű Auróra cirkálón, ellátogattunk a cárok nyaralóhelyére, az aranyozott szobrokról és szökőkutakról híres Peterhofba. Utaztunk a százméteres mélységben épült metrón, éjjel megnéztük, hogyan nyitják fel a Néva hídjait, hogy a tengerjáró hajók átférjenek alattuk. A város látképében föntről az Izsák székesegyház kupolájából, a víz felől pedig egy másfél órás sétahajózás során gyönyörködhettünk.

Az iskola épülete központi helyen, a Néva partján található, csodálatos kilátással a folyópartra. Az óvodától a 11. osztályig tanulnak itt a gyerekek. A középiskolai osztályok irodalom és idegen nyelv tagozatosak. Az idegen nyelv gyakorlására ezúttal nekünk nyílt lehetőségünk.

Köszönjük Anna Petrovnának, Ivan Alekszandrovicsnak, Gyenyisz Alekszandrovicsnak és a családoknak a vendéglátást. Tavasszal Budapestre várjuk az orosz diákokat.